ledig dag

Igår åkte jag och grabbarna till kungälv för att hälsa på min underbar vän Anna. Jag saknar att vara granne med henne. Men i norrlandsmått är väl 30 min med bil nästan som att vara granne?

Idag är jag ledig så vi ska köra en omformatering av lägenheten sen kanske jag hinner med att rita lite igen innan bonde söker fru börjar. Det är sån hög mysfaktor på det programmet så man blir ju helt mjuk på insidan. Det behövs när man kollat på Svenska Hollywood Fruar. Gunilla Persson måste vara den vidrigaste morsanpå svensk tv denna höst. Usch.

Meeeen på söndag ska vi åka och kolla på FÅR-SM :D Åh jag längtar dit så mycket nu. Ska bli skitkul att få se alla läckra ekipage som gått vidare från fredagen och lördagens kvalomgångar. Kameran ska laddas och kortet ska tömmas. Kommer nog ha gåshud i en månad efter det. Skulle nog inte förvåna mig om jag fäller en tår om jag ser ett ekipage som är samspelta till 100%.
För er som aldrig sett en vallhund in action så MÅSTE ni verkligen försöka göra det. Jag kan inte komma på någonting annat som är så häftigt att se som en förare och hund i total harmoni med varandra. Sitter här och känner mig så lycklig för att jag fått äran att ha en bc som är så underbar. (ja, jag är lite blödig)

Har vart ut på långpromenad med hundarna och även ett lydnadspass. Billy kändes lite omotiverad idag, vet inte riktigt vad det kan bero på..han kanske också saknar C. Peppe var en underbar liten lydnadsterrier som gjorde allt mamma bad honom om. . ja nästan allt iaf.



Kommentera

