vackra minnen

Just nu sitter jag vid min gamla stationära dator. I den finns en massa gamla bilder som jag trodde jag slarvat bort för länge sedan.
Hittade en map med bilder från en släktträff vi hade på Frejagården i Friggesund några år sedan, där jag även jobbat mycket.
Så mycket glädje att se dessa bilder.  Kan dock inte låta bli att gråta floder när jag ser bilder på min underbara gammelfarmor och gammelmormor som inte finns kvar längre.

Som liten brukarde jag och mina syskon gå in till gammelmormor och gammelmorfar, tigga efter choklad och kolla på alla hennes oändliga samling prylar hon hade förvarat på neder våningen.

Mitt absolut finaste minne med gammelfarmor var när hon bodde på Frejagården. Hon hade svårt att prata, det mesta som sades var ”ja” och ”nej”. Ganska ofta gick jag och hälsade på henne, berättade om saker som hände, om familjen mm. För det mesta brukade man få ett sjungande ”jaa” till svar.
En dag var det dock annorlunda. Jag gick dit som vanligt, kramade farmor och slog mig ner bredvid henne. När jag sitter där och pratar med henne börjar även hon prata, ställa frågor och skratta tillsammans med mig. Vi pratade länge och när jag sedan kramade henne hejdå såg jag en liten tår rinna ner för hennes kind.
DEN underbara stunden är värd så ofattbart mycket för mig.

Tack för alla fina stunder <3

Ovan-Gammelfarmor
Under-Gammelmormor

Kommentera

