helgen börjar..

..inte bra.
Det stormar verkligen ute. Jag hatar verkligen att åka buss/tåg. Så jag trotsade vind och regn. Den lilla biten från stationen till lägenheten var ett rent h%lvete. Blåste så hårt att håret piskade mig smärtsamt röd i ansiktet. Tänkte att jag är viking och skulle klara av en långpromenad med bröderna brothers, men dom protesterade redan efter några minuter.

Crille är iväg med jobbgrabbarna på julbord och krogrunda.
Ibland saknar man det man aldrig haft. Kanske ett fast jobb och en möjlighet att få följa med på liknande.  Vi timvikarier gör samma jobb, tjänar mindre och får knappt en klapp på axeln. Underbart.

Jaaja, så ikväll blir en ganska ensam kväll. Jag, hundarna, mina cider, datorn och en massa dubstep… gör mig bara mer sugen på utgång.  Men vad är en bal på slottet..

En reaktion på ”helgen börjar..

Kommentera

