lugnt

Händer inte så mycket just nu. Crille sover och jag har vart ute och gått med hundarna i blåsten.

Tänker på nyår och hoppas verkligen folk tänker på att det finns djur och människor som lider av detta smällande. Jag hoppas Billy känner sig lugnare i år, men det vet jag aldrig förens smällarna kommer. Förstår inte varför man ska smälla alls om jag ska vara ärlig. Visst det är väl fint med lite glitter och ljus men det ser ju lika ut varenda år. Dum tradition som gör mer skada än nytta. Snälla snälla snälla låt bli att smälla på nyår.

Sen har jag en liten fråga. Jag håller ju inte på med bruks, så jag har inte gjort MH på mina hundar. Tycker inte jag behöver det.  Visst det hade väl vart kul att testa, men jag har ingen användning för det.  Jag vet vad jag har i slutet av kopplet och jag tycker inte jag behöver det på papper.
För mig är det viktiga att jag har en trevlig/positiv, glad och frisk hund som jag kan träna, leka och arbeta med.
Jag lägger hellre ut några lappar och kollar t.ex patellan än på ett MH i dagsläget och på de hundarna jag har. Där får jag ett konkret och exakt svar samt att jag främjar en frisk/sund framtida avel på friska djur, även om det kanske inte är obligatoriskt.
Hur tänker ni?





En reaktion på ”lugnt

  1. AGREED! Även om jag kan tycka att ett MH inte heller är fel, för att främja aveln av stabila individer. Dock betyder ju inte ett failat MH att hunden är galen heller.

Kommentera

