bakning

Länge sedan jag bloggade nu.  Jag är fortfarande sjukskriven, förmodligen diskbråck.. så ryggen är inte i den bästa formen. 

Igår hade jag en mysig eftermiddag på Frölunda torg med Anna. Sushi, shopping, kaffe och prat. Oh I do love that girl. 

Jag har börjat bli lite huslig genom att jag börjat baka det godaste brödet i historien, nämligen Högbo bröd! Såå gott! Och nyttigt. yum yum. Man blir så gräsligt mätt på det  och tillsammans med ett glas juice eller te är det helt perfekt. Så fort jag skrivit klart detta ska jag göra en ny form. (superenkelt att göra med)

Billy är fantastisk, han fäller päls som aldrig förr. Jag borstar och borstar  och borstar men ändå fortsätter han att fälla. I övrigt är han jättefin i pälsen så jag är inte orolig för den delen men det är ärligt talat inte kul med denna eviga päls i hemmet. Dammsugaren jobbar flera gånger om dagen. Men snart är väl denna fantastiska period över.
Det har vart ganska konstigt väder här nere så det är väl inte så konstigt att det kanske rubbar pälsfällningen lite. Kanske även att jag upplever att B har fått MYCKET mer päls nu sedan senaste pälssättningen. Han har blivit en riktigt stilig man :)  Han tycker iaf att det är urmysigt att få pälsen borstad, klorna klippt och tänderna skrapade. Ja, han är lite tokig den där. 
Snart är det semester och det betyder att vi åker upp till underbara, vackra hälsingland! Jag längtar. Speciellt mycket efter sjuklingen Ebbe, han har åkt på fång och har boxvila. Tydligen är det många hästar i de trakterna som fått fång i år, ovanligt mycket. Kan det bero på vädret det med? För en bra övergång fick dom.. hm. Stackars liten. 

Image 
Image 
Billy myser i mitt knär när jag borstar honom.
Image
En hink päls.
Image
Världens godaste Högbo bröd!
 

Kommentera

