tuffa beslut

Jag funderar på att sälja fantastiska Ebbe och Ester.

Ebbe är lite liten för mig och får då inte den tiden han förtjänar. Therese har inte intresset som krävs så jag tror att det bästa vore att låta honom komma till någon som har rätt storlek och tid för denna underbara ponny. Om han bara hade vart 15-20 cm högre..

Även Ester har utvecklats här på gården. När hon kom var hon i princip apatisk. Ogillade mänskligt sällskap och var ful i päls och hull. Nu travar hon mot oss, gnäggar, leker (som unghästar ska göra) och bara njuter av livet.

Planen är att jag ska köpa häst om något år, när jag har råd att köpa en som passar mig. Istället ska jag nu satsa på vallning, får och konsten.. plus mina hönor som förhoppningsvis kommer snart :)
Känns riktigt tufft men det vore själviskt av mig att ha kvar honom, bara för att jag älskar honom.

Älskade hästar

Image

Kommentera

