anmäld

Ja då har jag anmält Billy på ett vp. Vi förbereder oss på bästa sätt. Billy har varit hos bästa uppfödarna på ”träningsläger” och det har verkligen gett resultat. Nu hämtar vi på 150 meter och jag bara älskar Billys utgångar. Så naturligt och snyggt. 
Vi har såklart saker att träna på, klarar vi inte detta vp så kommer det ju faktiskt fler. 

Tävlingen kommer gå hos Carina Björkman i norrhoga. Hennes får är riktigt bra! 
Så nu ligger fokus på vp och fysik hos Billy. 

Eftersom jag tävlat så mycket med hästarna innan så vet jag ju att en misslyckad tävling inte är en katastrof. Men det är ju någonting speciellt med ett vp. Det är som en bekräftelse på att man verkligen har en vallhund. Nu vet jag att han är en vallhund, men inte på ”riktigt”. Men som jag skrev innan så kommer det ett annat vp och en ny chans om vi inte skulle lyckas på första försöket :)

Hur som helst så är jag så fantastiskt nöjd med min fina Billy. Han är verkligen en bra hund som får mig att jobba hårt. Sen vet jag också att jag tränar på ett sunt sätt!

 

Lånade bilder från Gårdsbackens blogg!

Image

Image

 

Image

2 reaktioner på ”anmäld

  1. Så många kloka ord…
    Du resonerar helt rätt. Vi vet ju att Billy kan alla momenten i ett vp, nu gäller det bara att träna vidare och ge honom mer och mer erfarenhet. Klarar ni inte vp’t denna gång står dig tusen åter… ; Vi är stolta över er och kör hårt!!!
    Kramar från oss på Gårdsbacken

  2. Greetings from America to the incredible Billy and his mom Rebecca!
    I just read this quote that reminds me of all my shepherding friends in Sweden:

    You are what you repeatedly do. Excellence is not an event – it is a habit. ~Aristotle

    Stor kramar! Kelly

Kommentera

