Plusgrader

Det är så otroligt fint väder ute, snö och nu plus. Igår orkade jag ut och leda hästarna lite. Vi kikade på hönsen och jag myste med dom i stallet en sväng. Efter det orkade jag knappt stå. Kan garantera att jag känner mig osmidig och främmande trött. Det är liksom inte jag! Billy har fått valla lite. Det är ju skönt att jag slipper röra mig så mycket i vallningen. Det blir absolut ingen hårdträning men lite underhåll och finslipning.
Peppe, det aset, tog en ensam promenad i veckan. Var ute med 4-hjulingen och hundarna, helt plötsligt försvann han.. i 1,5 timme! Jag börjar böla och ser det värsta framför mig. Antingen trodde jag att han gått mer i svågan eller blivit tagen av nån varg (vi har sett vargspår här nu). Jag och Billy letade. Tillslut fick vi hem och leta på fler reflexer och lampor. Helt plötsligt när vi gått ut igen kommer det lilla aset, överlycklig och flåsandes. Han har nog haft superskoj, vart han nu än var. Usch man blir så arg av oro. Älskade, dumma lilla hund! Tack för att du kom hem <3

20140203-085530.jpg

Kommentera

