Det kan inte alltid gå bra

Idag var jag superpepp inför ett pass med Billy. Det var garanterat han med. Blir lyrisk när jag plockar fram pipan.
Han började bra. Han gjorde ett kortare högerhämt och tog fåren till mig, något fort men ändå kontrollerat. Men ungefär där tog hans energi slut.. Han slarvade och tappade(!) tre får. När han sedan struntade i att plocka upp dom kände jag att nu får det räcka för idag. Han fick balansera lite mot mig bara för att han ska få en bra känsla, sen sa jag tack för hjälpen och så avslutade vi.

Han hade garanterat kunnat fortsätta med den höga arbetsmoralen han har, men även Billy blir trött. Så imorgon ska vi bara mysa och ta en lång lugn promenad och ladda hans batterier.

Puss på dig Billy <3

IMG_5158.JPG

Kommentera

