Sämsta passet någonsin

Jag skyller nog aldrig på djuren när jag tränar. För jag anser att djur inte medvetet kan vara dum. Det är nog vi människor som är välsignad med den egenskapen.

Men i förrgår så tyckte jag faktiskt att Billy var dum. Eller nja, han betedde sig dumt iaf. Han betedde sig så illa att jag fick avbryta träningen. Den känslan jag hade efter det passet var riktigt vidrig. Han lyssnade inte en sekund och bara körde på som om det inte fanns en morgondag. Han är inte elak och skadar något djur, det vill jag göra klart redan nu, men han kan röja och stöka till det.. Han betedde sig som en snorunge. Jag såg att han hörde..men han sket i mig. Inte ens när han var precis vid mina ben lyssnade han. Fåren var överallt och Billy med.
Tog tiotusen djupa andetag och gick hem med honom.

Det där jädra vp:t kändes långt bort nu.
Igår vilade han och nu ikväll körde vi ett kort pass med fokus på lydnad. Nästan så jag kände att jag var hård på honom men det är faktiskt slut på dumheter nu! Och huuuur snygg är han inte när han beter sig?
Men trots ett ganska bra pass idag så är motivationen på botten.

Det är läskigt med vallningen, jag känner mig så grön. Annat är det med ridningen. Ge mig en häst och jag lovar att jag kan få den klar för tävlingsbanan. Med Billy klarar jag inte ens av ett vp.. Jaaa, idag är allt bara negativt.
Försöker intala mig vad stark jag kommer känna mig när jag klarar vp:t (jag vet att vi kommer fixa det, men inte när) Men vill ju så gärna att det ska funka NU!

Ser så mkt fram emot fredag då vi får finbesök, lördag 70års kalas och söndag i klångsta på IK2 tävling. Efter helgen kommer jag antagligen skrika av inspiration ;)

Tack för att ni tog er tid att läsa mitt otroligt gnälliga inlägg <3

IMG_4390.JPG

Kommentera

