min själ vill så mycket att det gör ont

Helgen har varit så fin. 
I fredags kom Billys fantastiska uppfödare och mina underbara vänner från Gårdsbacken.
I lördags firade vi min fantastiska mormor som fyllde 70 år och i söndags åkte John och jag till klångsta för att kolla IK2 som x-läns vallhundsklubb arrangerat. En helg med många tankar, mycket skratt och massa hund.

Jag känner att jag vill så mycket. Jag vill, vill, vill att det ska fungera i vallningen med Billy. Jag vill så mycket att jag nästan börjar gråta varje gång jag tänker på det. Nu när jag bestämt mig för att det är vallningen jag ska satsa på så känns det lite extra viktigt och även lite extra tungt att jag inte är där jag vill vara.

Jag är så oerhört glad att jag får stöd, tips och motivering oavsett vad som händer!
Våra träningsmöjligheter är just nu inte optimala. Men vi har iallafall gjort ett tappert försök. Men nu har jag (med hjälp) lagt upp en plan för Billy. Det känns bra, men också lite tungt. Men ”winter is coming” och vallsäsongen är snart över. Vi får stärka fysiken och se in i framtiden (och banta lite ;))
Jag ska börja sätta upp delmål och skriva lite träningsdagbok för Billy. Men framförallt ha kul med min underbara vän <3

Anledningarna är många men nu står jag här, i startgropen och är redo att göra allt för att vi ska bli ett ute i vallhagen. Jag vill även så småningom köpa en till bc. Men just nu gäller det att jag kommer igång riktigt med Billy.

Tack vänner och familj för att ni ger mig ett sånt starkt stöd och att ni tror på mig. Ibland behövs ni lite extra <3

Billy

Kommentera

