Saknar

Nu när jag är i södra Sverige och alla mina underbara djur är uppe i hälsingland så är det inte helt oväntat att jag saknar ihjäl mig efter dom.
Trillade in på Anders Josefssons Facebook. Han är en av Sveriges mest meriterade reiningryttare som jag haft äran att jobba hos en period.
Såg några bilder på den fantastiska painthingsten Cut from a Diamond som jag red en hel del hos honom. Och helt plötsligt saknar jag reiningen så sjukt mkt.
Jag har ju trillat tillbaka i dressyrvärlden och förälskat mig i P.R.E hästarna.
Vilken tur att jag inte ska köpa häst än så jag måste vänta med att välja vad mitt nästa köp ska bli. Allt jag vet är att jag ska ha en tävlingshäst och två bc som jag vallar med. Då är mitt liv komplett ;)

En stor anledning till mitt svalnande intresse för reiningen är dels brist på tränare men också att jag tycker att många westernryttare rider fel och riskerar att skada hästarna. En del rollkür, en hel del för skarpa bett på orutinerade ekipage, en hel del dåliga instruktörer och mycket fokus på hästens hals och form.
Jag skulle önska en kombination mellan dressyr och western. Eller varför inte fler grenar? Allt som gynnar djuren är BRA! Åh jag känner att jag har sååå mkt att ge när det kommer till hästar. Om några år så kommer Jag göra någonting stort.. Det känner jag bara:

Ibland är det så himla skönt att tro på sig själv ^^

Puss

IMG_7152.JPG

Kommentera

