Vallvila

Nu efter all snö som kom så får vi helt enkelt vila helt från vallningen. Blir enbart praktiskt om det behövs vid tex fordringar.
Jag hoppas att den här perioden gör oss gott. Vi avslutade med ett sånt fint pass så jag har en fin känsla i kroppen.
Ser att x-läns vk har lagt upp två dagars vp med IK1 i augusti. Vore ju kul att ha det avklarat innan men det är iaf någonting att satsa på!

Numera kan jag longera båda hästarna helg lösa!! Det är en häftig känsla. Och Ester, den lilla stjärnan, hon överraskar mig med att bjuda upp till lek när vi ”tränar”. Hon har mest fått hänga med ut och jag har uppmuntrat henne när hon gjort rätt. Vips så travar hon runt mig i en perfekt cirkel, helt utan lina och tvång. Jag fullkomligt älskar när jag känner att min hantering och träning fungerar precis som jag vill. Harmoniska och glada hästar som vill jobba med mig <3

Jag längtar mer och mer efter att jag ska få samma självförtroende i vallningen. Jag vet att jag måste ut mer på träningar för instruktörer för att lära mig.. Men på något sätt så är det mer personligt med hundträningen. Det är så lätt att känna sig dålig, värdelös och ovärd denna underbara hund.
Men jag ska ta oss vidare och vi ska bli mer samspelta. Vi kanske inte blir ett EM-ekipage men vi kommer vara bäst ändå <3

2015/01/img_7361.jpg

2015/01/img_7347.jpg

Kommentera

