Tacksam för B.

igår när vi avlivade en av tackorna fick Billy jobba praktiskt. Det är det absolut roligaste som finns. Även om det nu var under tråkiga omständigheter. Men jag ser hur han växer och jag känner hur vi, som förare och hund, växer tillsammans. Vi måste sammarbeta på ett sätt som är helt magiskt. Nu handlar det inte om en snygg flank eller att få djuren genom grindarna. Nu handlade det om att ta en tacka från hennes trygga flock utan att stressa henne onödigt mycket. Det bara måste fungera och vi behöver jobba längre ifrån varandra och lita på varandra mer än i träningssamanhang. Det passar oss så himla BRA! Helt plötsligt känner jag att dom krav jag haft på oss är helt som bortblåsta. För han gör precis det han ska göra, hjälper mig med mina får. Jag älskar den hunden <3

Jag hoppas på ett vp i år. Jag vill komma ut och tävla/träna tillsammans med andra. Men jag får absolut inte glömma att även om det inte blir som planerat så kommer vi träna hårt hemma och han kommer ändå vara den bästa vännen och träningskompisen. 

Idag fick han ett kort pass med fokus på att hitta den lägre växeln. Sakta men säkert hittar vi den. Med rätt (lugnt men bestämt) tonläge och kroppsspråk från min sida så funkar det faktiskt. Vallning <3  

 

Kommentera

