Torsdagscafé

idag åkte vi en sväng till hudiksvalls brukshundklubb som jag numera tillhör . På torsdagar är det öppen träning ”torsdagscafé” där man kan träffas för att träna, ta en kaffe och umgås. 

Jag åkte dit för att miljöträna och känna av atmosfären. Billy betedde sig BRA! Lite nos och ”flamms” men glad och han bjöd upp till lek när jag bad om det. Han jobbade bra trots andra hundar på plan, någon som skällde och lite andra störningar. Och så jag såklart, jag är ju lite nervös i nya sammanhang men Billy verkar förstående och accepterar mina brister. Med lite träning kan vi bli mer än ett ekipage i vallhagen ^^ Det är roligt att ha roligt med sin bästa vän. Det kan aldrig bli för mycket av det roliga. 

Vi stannade inte så länge, jag vill avsluta medans Billy är possitiv och vill mer. Vill att han ska längta tillbaka.

Nu tar vi kväll och laddar om med vallning imorgon <3

  

Kommentera

