Banträning

efter att ha pluggat regler för rallylydnad, kollat och testat skyltar, sneglat många klipp på youtube så tänkte jag att jag skulle testa sätta upp en liten bana här hemma. 

Försökte visualisera mig en tävling och hur jag får bete mig. Alltså ingen belöning i form av godis och lek, men uppmuntran och attityd. Jag försökte verkligen tänka på min attityd och att jag faktiskt får vara glad och uppmuntrande. Det är inte så svårt när Billy är lyckan själv ;) 

Hur som haver så gick han banan så himla bra! Det var jätteroligt och vi gick igenom den två gånger. Mellan gångerna lekte vi och tränade lite fritt följ. Jag kan helt enkelt inte få nog av honom. Jag har så otroligt roligt tillsammans med honom. 

Jag ska försöka komma ihåg det varje gång jag tycker att pressen blir för hög, att jag gör det här för att jag tycker om att umgås med min hund <3

  

Kommentera

