Det dåliga blir bra ändå.

Billys tå har blivit bra. Men än så länge vallar vi inte. Jag saknar vallningen så mycket att jag nästan kräks. Men samtidigt är jag överlycklig att jag började rallykursen just nu, mitt i eländet. Jag tror att jag kunnat lägga allt fokus på lydnaden och det har gjort att vi utvecklats så bra. Inte för fort men så pass att jag själv kan se och känna framstegen. Och så pass att jag vågar satsa! Så istället för att gråta blod över en månad utan vallning ser jag det som en månad av att komma närmare Billy och ha skitkul. 

Idag började jag dagen med en cykeltur, innan värmen slog till. Fortfarande förkyld så det var mordiskt i uppförsbackarna. Men jag klarade det och hem kom jag med en nöjd bc. Under dagens värsta värme håller sig djuren inne, men nu på kvällen tog jag ett kortare lydnadspass. B var så otroligt fokuserad och som alltid GLAD! :) Jag kedjade ihop några moment och vi avslutade med lite lek och bus.  Jag, med min gigantiska mage, orkar tyvärr inte långa pass. Men jag är ganska säker på att Billy inte heller i dagsläget orkar köra längre pass. Jag måste trots allt tänka på att vi inte hållt på med det här nå länge alls! Men jag måste bara ge mig själv en klapp på axeln och ge mig beröm, jag tycker vi är bra. 

Liten kort film från dagens träning.

Puss på er <3 

   
 

Kommentera

