Allt och inget

Länge sedan nu. 

Vi har fått våran älskade Astrid <3 finaste lilla tjejen i universum. Förlossningen var snabb och vidrig. Men det är värt det när belöningen är så fantastisk.

Någon vecka innan Astrid kom till världen åkte vi ner till Gävle och startade i rally. En dubbeltävling där första start gick skit. Dåliga nerver och att hänga med löptikarna innan start kanske var en lite smådålig idé. Ingen godkänd runda men inte heller diskad. 

I omgång B gick det superbra! Jag försökte släppa på kraven och försökte bara ha kul. Eller mer försökte jag ge Billy en trevlig upplevelse. Och det lönade sig. 98 poäng!! Domare var Emil Falk. Så underbart att avsluta en dag på det sättet! 

Imorgon blir det tävling igen. Helt oförberedd och ganska omotiverad.. Och förkyld. OCH först ut i omgång A.. Men går in och försöker göra två bra rundor utan krav och försöker få till en fin känsla. Vi måste ju få lite rutin på tävling så jag ska INTE försöka tänka att rundorna måste vara godkända. 

Just nu är jag nervös och vill helst stryka oss, men vet samtidigt att jag älskar att tävla. Skillnaden mellan att tävla med hund och häst är stor. Jag känner mig så otroligt säker på häst och som en riktig nybörjare på hund. Just nu är jag inne i en svacka där jag känner mig så dålig på allt jag gör med Billy. Så om jag skulle stryka mig så leder det bara till ännu mer dåliga känslor. 

Stackars Christopher får lida när mina dåliga nerver tar över imorgon. Går det dåligt blir jag en demon som spottar dödlig lava, men går det bra så finns det nog ingen trevligare människa på jorden. Men sånt man får står ut med som man ;) Och jag älskar honom för det. 

Håll tummarna för oss och jinxa inget är ni snäll. Puss <3

  

Kommentera

