RLD N GÅRDSBACKENS KNOCKANDO

Jag var så nära att stryka oss från dagens dubbeltävling i Järvsö. Nervositeten hade lagt sig (iaf den värsta) men istället hade förkylningen blivit värre. Men iväg kom vi ändå. Det är lite meckigt att åka med både barn och hund. Allt måste planeras och struktureras.

Vi hade första start i omgång A. Jag trodde set skulle bli katastrof med mina nerver men ikke.. Det känndes bra redan innan. 

Tävlingen flöt på otroligt bra! Det tog inte alla för lång tid tills det var dags för omgång B. Dör startade jag som 11 i startfältet och det känndes huuuur bra som helst. Jag höll ett högt tempo då jag kände att han själv hade den energin. Skulle jag dämpa honom skulle han bara bli hoppig och busig. 

Väl på prisutdelningen blev det två pallplatser för oss. Delad 1a i omgång A på 96poäng och delad 2a på 99p i omgång B. Alltså kan Billy numera titulera sig som RLD N Gårdsbackens Knockando. Min fina, fina Billy <3 

Tack ni som peppat, hjälpt och ställt upp för mig. Utan er hade jag aldrig vågat. Nu satsar vi på fortsättningsklassen :) Och självklart ett godkänt vp!! 
   
    
    
 

Kommentera

