kaffet smakar bäst på hösten

Jag älskar hösten och speciellt nu när solen skiner. På kvällarna tänder vi levande ljus, tar på oss fårskinnstofflorna och myser i mörkret. Temperaturmässigt mår jag som en prinsessa, det är perfekt för att träna hund och häst. Och kaffe smakar ännu bättre ute i höstluften. Varför är det inte alltid höst? 

I helgen ska vi tävla igen. Jag längtar men känner också pressen. Men det är väl precis så det ska vara? :) Förra tävlingen träffade jag så otroligt trevliga människor och bara det är en anledning att tävla! 

Tack alla ni fina hundmänniskor som peppar, stöttar och gläds åt varandra. Vi gör ju detta, vilken gren vi än väljer att träna/tävla i, för att vi tycker det är kul. Sen har alla olika mål och ambitioner, men om glädjen glöms bort måste man försöka finna den igen. Det gynnar ingen att vara negativ och bitter, minst en själv. Håll det positivt i träning och på tävling. Jag är så trött på energitjuvar och jag har ingen användning av er. 

Jag är så glad för det  jag och Billy har lyckats med, överlycklig faktiskt. Och jag bara älskar att tänka på allt vi kommer att göra. Blir lite pirrig i magen när jag tänker på att vi ska gå vp nästa år, att jag vill testa tävlingalydnaden och att jag vill debutera i avancerad i rally. Vi är ett fantastiskt, knäppt och ostrukturerat ekipage men vi har skitkul tillsammans och jag älskar att jag får utvecklas tillsammans med min bästa vän. Jag tror på oss och jag tror på alla er där ute som kämpar vidare trots att det inte alltid blir som man tänkt <3

  

Kommentera

