Ny titel

idag startade vi i fortsättningsklass i Ånge. 

Slog glatt in på gpsen vart vi skulle och drog iväg. Men vägen var FRUKTANSVÄRD! Ingenstans stod det att det skulle vara vägarbete nästan hela vägen till Ånge. (Det är väldigt många mil) 

Vi kröp fram efter vägen i 15 km/h ganska långa stunder. Vi bara väntade på att alla däck skulle få punktering. Men fram kom vi. Men väldigt mkt senare än tänkt. 

Vi kör samma rutin som alltid på tävling, anmäla oss, Crille rastar Billy medans jag ammar och byter blöja på Astrid. Sen tar jag med Billy ner mot banan så han får kika lite och vi kör några kontaktövningar. Redan där var han lite konstig. Löptik tänker jag.. såklart. Han sniffar i marken så det förstärker mina misstankar. 

Tillslut är det banvandringen och vi startade först vilket jag alltid tyckt om då ”lidandet blir kort”.

Tyvärr kunde jag inte känna att vi alls hade den kontakt och härliga känsla vi brukar ha. Jag fick kämpa mig svettig för att vi skulle komma runt. Fel övning 2ggr och två mindre småfel pga vår bristande kontakt. Ganska missnöjd men gav såklart Billy massa beröm, godis och mys innan han fick vila. 

75p blev resultatet och det innebär att vi fått godkända resultat i fortsättning på tre tävlingar. Det är fantastiskt när jag tänker efter :) Ny titel och allt <3

På väg hem pratade vi mycket om vad som egentligen hände. Varför kändes han så omotiverad och varför var det så svårt att få den där underbara wowkänslan jag brukar känna? Jag var lite irriterad om jag ska vara ärlig. Men tillslut kläckte Crille ur sig att det skjöts i skogen när han rastade Billy första gången. Aha.. Dåså. Då faller allt på plats. Billy som blev riktigt skrämd av raketer som unghund och jag sedan fått kämpa hårt med, han som blir låg och väldigt svår att få kontakt med ens på hemmaplan gick alltså runt på bortaplan och gjorde en godkänd runda. (Bortförklaringar och ursäkter tänker kanske ni, men ikke, jag känner min hund) Det gör mig så ledsen att jag inte visste, men också otroligt rörd och stolt att han gjorde detta med mig trots oro. Han är den bästa på så många sätt. Vi fick ingen pallplats men vi är dagens vinnare och jag älskar honom bara mer än imorse. 

RLD N RLD F Gårdsbackens Knockando. Probably the best dog in the world <3

  

Kommentera

