Vi bröt

Jaha. Idag startade vi en enkel rally i Ljusdal. Jag hade egentligen tänkt att inte starta men efteranmälde mig. Varför jag gjorde det var för att det kändes som att vi fått lite ny energi och för att Jag älskar att tävla. 

Tyvärr bröt jag efter knappt halva banan. Det kändes inte alls bra, han var helt frånvarande och tyvärr blev han väldigt störd av en hund när jag värmde utanför tävlingsbanan. Skyller absolut inte på den hunden och matten utan ser det mest som ett tecken på mer miljö och störningsträning för oss!

Jag är jättebesviken att jag bröt men det kändes som det enda rätta för Billy och jag är väldigt nöjd med Mitt beslut. Domaren lät mig plocka fram leksaken och köra klart banan. Så han gick av banan glad som alltid och med fint kontakt. Min tok. 

Såhär är det att tävla och jag tillåter mig att känns besvikelse. För er som känner mig så har jag en hel del humör och känslor. Men efter några tårar av besvikelse så är det bara att se framåt. Vi är egentligen bäst, fast bara inte idag.

Nu blir det absolut inga fler tävlingar i år utan nu lägger vi fokus på vallningen och att ha kul i träning! 

Men om jag kort ska analysera vår första tävlingssäsong så var den ganska grym. Höggravid första tävlingen, barn en vecka efter det och sen några tävlingar till och så trillade två titlar in. Och mellan det så har ju livet funnits här med familj, småbarn och så har jag dragit igång företaget. Nu ska jag nog tillåta mig själv att slappna av på kvällarna, det kommer nog spegla sig positivt på Billy. 

Nästa år är ett år jag ser fram emot. Det händer mycket spännande i mitt liv just nu och jag är precis där jag vill vara. 

Ha en trevlig helg!

  

Kommentera

