Klä på er reflexer!

Jag förstår inte varför man är så dum och låter bli att klä på sig reflexer när man ska ut och promenera? 

Idag när jag körde för att hämta John på dagis tvärbromsade bilen framför mig. Helt plötsligt hade en häst med vagn dykt upp. Släpandes efter vagnen fanns dessutom en annan häst fastspänd. Ekipaget var nästan osynligt efter vägen! 

Körde förbi en kvinna gåendes med barnvagn, inga reflexer. Några promenerandes med hundar, inga reflexer. Och en hel del motionsjoggare, inga reflexer där heller. Dom två personer jag såg med reflexer på kände jag för att krama om.

Hur kan man vara så lat att inte dra på sig reflexer? Eller handlar det om fåfänga? För dyrt är det inte.. så vad är anledningen? Det är en sån oerhört billig livförsäkring för både dig, dina eventuella barn och djur. 

Ljuset är lurigt på hösten och vägarna börjar bli hala. Jag gör allt jag kan som förare för att hålla avstånd till er andra i trafiken, men ni måste också visa att ni finns där! 

Nåja, till något roligare :) Imorgon kommer Billys uppfödare hit! Ska bli så trevligt att träffas igen. Såklart blir det vallning på schemat. 

Och jag beställde hem iphone 6 skal med mina motiv på som jag nu säljer. Det är kul att äntligen ha kommit igång med mitt företag! Vill ni se mer, gå in på min instagram: rebeccacrosson_art 

  

Kommentera

